První dojem hraje u prodeje nemovitostí zásadní roli. Potenciální kupci si často vytvářejí názor na nemovitost během prvních několika sekund. Homestaging pomáhá vytvořit pozitivní první dojem tím, že nemovitost vypadá čistě, uspořádaně a přívětivě. Dobře zařízený prostor umožňuje kupcům lépe si představit, jak by v něm mohli žít, což může výrazně ovlivnit jejich rozhodnutí.
Vizuální stránku nelze podceňovat. Při prodeji nemovitosti může právě tento faktor rozhodovat o koupi. „Mnoho kupců má potíže s představou, jak by mohla nemovitost vypadat, pokud by byla zařízena jinak. Homestaging poskytuje konkrétní příklady toho, jak s prostorem jeho nový majitel může pracovat,“ popisuje Jan Kindl z realitní společnosti Domov.
Pozitivní vliv homestagingu se může projevit například v rychlosti prodeje. „Máme ověřeno, že nemovitosti, které jsou v tomto ohledu dobře připravené, se obvykle prodávají rychleji než ty, které nejsou. Kupci jsou často ochotni udělat rozhodnutí rychleji, pokud je nemovitost prezentována v nejlepším světle,“ doplňuje Kindl.
Ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, homestaging lze provádět na několika různých úrovních. Tou nejzákladnější je úklid prostor a přesun nábytku. I v tomto případě je dobré obrátit se na realitní odborníky. „V případě úklidu si prodejce pravděpodobně poradí sám, ale přesouvání věcí a nábytku už je složitější disciplína. Jen zkušený makléř ví, co dát pryč a co naopak třeba přesunout, aby vše bylo maximálně reprezentativní,“ doplňuje Jan Kindl.
Další variantou je dovybavení pro případy, kdy se jedná o prázdné či nové nemovitosti. Občas se přidávají drobné díly nábytku, bytové doplňky, závěsy nebo koberce. Tyto prvky pomáhají klientům lépe si vizualizovat prostor. Postupně se ale od homestagingu tohoto typu ustupuje. Proč? Odpověď je jednoduchá: Nákladnost a časová náročnost.
I proto přichází do hry umělá inteligence. „Dnes už disponujeme nástroji, které nám během chvíle virtuálně dovybaví již dostavěný prostor a nespornou výhodu také poskytnou u teprve rozpracovaných projektů. Dokážeme díky tomu zatraktivnit inzerované nemovitosti, ale i rychle vtisknout do vizualizací nápady či požadavky klientů,“ dodává na závěr Kindl z Domov Reality.