Rychlý prodej nemovitosti bez komplikací a prodlev je snem každého prodávajícího. Nechávat byt či dům stát nevyužitý ladem je naopak pro prodávajícího noční můrou. Naštěstí existují způsoby, jak nemovitost prodat rychle a efektivně tak, aby nápis Na prodej časem nepřikryla souvislá vrstva prachu. Na co se zaměřit?
Příprava je základ
Ještě než půjdete se svou nabídkou na veřejnost, připravte si vše, co bude kupující potřebovat. Už na prvních prohlídkách byste měli mít k dispozici základní právní dokumenty k nemovitosti – nabývací tituly, prohlášení vlastníka, vlastnický list, katastrální mapu, údaje o hospodaření společenství vlastníků či plánovaných rekonstrukcích. Kupující bude hned vědět, na čem je, a ocení vaši transparentnost a čestné jednání.
Nebojte se také investovat do kvalitních fotografií od profesionála. Fotografie prodává a vy máte jedinečnou šanci odlišit se od ostatních. Dobrá fotoprezentace je alfou a omegou úspěšného inzerátu. O prodávané nemovitosti udávejte jen pravdivé údaje. Zaměřte se na její přednosti, jaké má dispozice a v jaké lokalitě se nachází. Upozorněte na potenciál, který nemovitost má, aby si v něm případný zájemce dokázal představit své vysněné bydlení.
Realitní specialista s dobrou znalostí lokality
Výběr realitního experta není zrovna snadný úkol, přesto vybrat si kvalitní realitní služby je zásadním předpokladem pro úspěšný prodej. Ačkoliv je makléřská pověst poškozena mnohými podvodníky a amatéry, stále ještě existují realitní společnosti, na které se dá spolehnout. Ale je třeba vybírat pečlivě. „Profesionální realitní servis je základem celého procesu prodeje nemovitosti. Záleží právě na tomto rozhodnutí, jak rychle, výhodně a bezpečně celý prodej dopadne. Vyberte si prověřenou společnost, která na trhu působí dlouho a má bohaté zkušenosti i pozitivní reference,“ radí Jakub Kindl, manažer rodinné realitní kanceláře Domov, která se specializuje na oblast Prahy a Berounska a na trhu působí více než 25 let.
Znalost dané lokality je v celém procesu nákupu i prodeje velkou výhodou. Jen místní realitní specialista dokáže potenciálním zájemcům o nemovitost odhalit veškerá negativa či pozitiva konkrétního místa, a lze tak vycházet z reálných zkušeností. Realitní expert kromě toho dokáže maximalizovat výnos z realizovaného obchodu.
Práce interiérového designéra dokáže zázraky
Mnoho kupujících se při koupi rozhoduje také emotivně – důležitou roli hraje to, zda si v inzerovaném bytě či domě dokáže představit vlastní domov. Vsaďte proto na estetiku s vědomím toho, že atraktivní obal prodává. Uklizený, navoněný a přívětivě řešený interiér zaujme každého spíše než vybydlený holobyt. Rekonstrukce v tomto případě není nutná – znamená ztrátu několika týdnů až měsíců a návratnost investice je nejistá. Realitní společnosti už dnes nabízejí tzv. home staging. Jde o doplňkovou službu, která pomůže prodávanou realitu vizuálně povýšit a zabydlet. Interiéroví designéři dokážu i během jediného dne změnit dané prostory k nepoznání. To vše pomocí dostupných prostředků, jako jsou doplňky, obrazy, vonné svíčky a dekorace.